Pralemorgen 2021

Søndag den 16. maj 2021 var dagen som mange jægere havde ventet på med spænding. Nu startede bukkejagten endelig.

I jagtforeningen havde vi også set frem til denne dag. Endelig kunne vi afholde et arrangement igen. Og en god dag blev det. Ca. 45 jægere mødte op til vores Pralemorgen. 10 flotte bukke lå der på paraden. De fremmødte stemmer på demokratisk vis om hvilken buk der skal kåres som årets pralebuk. Ikke helt uventet blev det buk nr. 9 der vandt – en meget flot og meget høj seksender skudt af Jeppe Kristensen. Nr. 2 blev  buk nr. 5 – en buk med en abnorm opsats og denne buk var skudt af Rasmus Bollhorn. Nr. 3 i konkurrencen blev buk nr. 10, en flot seksender skudt af Hans Chr. Schmidt.

Vinderen af bukkepral modtager en vandrepokal og alle 3 vindere modtager vingaver. Martin Frederiksen og Poul Erik Sunekær blæste på jagthorn og bidrog dermed til den helt rigtige stemning.

Til slut skulle foreningens Bukkelotteri trækkes. Gevinsten af lotteriet er afskydning af en sommerbuk hos skytte Claus Kajberg. Den heldige vinder blev Claus Bruun.

Arrangementet sluttede kl. 12.00

Knæk og bræk til alle bukkejægere.