Resume af trofæaften

Torsdag den 11. april 2024 afholdte jagtforeningen årets Trofæaften i foreningshuset.

25 personer, 31 trofæer, 7 jagthorn og lidt IT-udstyr kunne desværre ikke fylde foreningshuset, men stemningen var god, og interessen for de mange flotte trofæer var stor.

Opskriften er den samme hvert år. Trofæerne fra det foregående år skal kåres, og derfor var det trofæer fra 2023 der var i spil.
Der blev indskrevet 19 danske trofæer, 11 udenlandske bukketrofæer og 1 udenlandsk øvrige.

Alle trofæerne var flotte på hver deres måde, og alle repræsenterer de en spændende jagtoplevelse. Da de afgivne stemmer var talt op blev resultatet således:

Årets danske trofæ 2023 – blev med vundet af Jeppe Kragh.

Årets udenlandske buk 2023 – blev vundet af Jagger Adib.

Årets udenlandske trofæ øvrige 2023 – blev vundet af Jesper Hansen.

Årets foredragsholder var Thomas Lindy Nissen. Thomas har tidligere besøgt jagtforeningen, og han er nærmest garant for en god fortælling. Thomas er selv jæger, men han er også fotograf og journalist. Han følger ofte andre jægere på deres rejser, og fotograferer deres oplevelser. Denne gang kaldte han sit foredrag Ualmindelige jagtdestinationer, og historierne blev understøttet af film og flotte billeder. Thomas har også skrevet flere bøger om sine jagtoplevelser, og 2 af disse bøger kunne aftenens deltagere kvit og frit tage med sig hjem.

Efter foredraget blev årets trofævindere kåret og fik overrakt pokaler. Jagtforeningens hornblæsere stillede igen op og blæste en hyldest til hver enkelt trofævinder.

Som lidt økonomisk støtte til arrangementet blev der i aftenens løb solgt kinesisk lotteri. De fine gevinster var sponsoreret af Hubertushuset, Land & Fritid, Au2Parts og af jagtforeningen. Vinderchancerne var store, da der var 16 præmier i alt.

En god og underholdende aften, som mange flere kunne have haft glæde af.