Pralemorgen og Bukkelotteri 16. maj 2017

20170516_111106

Jagtforeningens pralemorgen er altid et velbesøgt arrangement, og i år var ikke nogen undtagelse. Ca. 70 jagtinteresserede personer lagde vejen forbi foreningshuset, hvor de kunne beundre 9 bukke på paraden
Hele morgenen og formiddagen med var plaget af lidt regnvejr, men det kunne ikke ødelægge den gode stemning.
Benny Christensen stod for dagens arrangement, og da de 65 afgivne stemmer var talt op kunne han afsløre at de 3 første pladser fordeltes således:
Nr. 1: Martin Frederiksen, som havde skudt en meget flot seksender. (43 stemmer)
Nr. 2: Bent Micheelsen, som med bue havde skudt en ulige seksender. (10 stemmer)
Nr. 3: Stig Kristensen, som havde skudt en abnorm buk med kun een stang (6 stemmer)
Martin Frederiksen modtog Pralepokalen (vandrepokal) og alle  3 vindere fik hver en vingave af foreningen.   Traditionen tro  blev vinderne hyldet af jagthornblæsere fra Ringsted og Omegns Jagtforening.
Sidst men ikke mindst skulle spændingen udløses i bukkelotteriet. Hvem kunne se frem til at afskyde en sommerbuk på Giesegård ?  Den heldige vinder blev Christina Jensen. Tillykke med gevinsten og knæk og bræk.
Som det står skrevet andet steds benyttede formanden dagen til at udnævne 2 æresmedlemmer af jagtforeningen – hhv. Edvard Bremer Nielsen og Benny Christensen. Hæderen blev givet som tak for deres store og mangeårige indsats i jagtforeningen.
Se billeder fra årets pralemorgen: