Pralemorgen 2016

20160516_104629aaa

Regn, regn og atter regn. Sådan lød vejrudsigten for pinsen og dermed også for den 16. maj 2016,  som i år faldt på 2. pinsedag. Men vejrguderne forbarmede sig alligevel  over bukkejægerne. Det blev en kølig morgenstund – men trods alt var det tørvejr og solen tittede også frem.

Jagtforeningens pralemorgen var som altid et velbesøgt arrangement – og et sted mellem 75 og 80 jægere/jagtinteresserede lagde i år vejen forbi foreningshuset.

Til trods for de mange besøgende kom der kun 7 bukke på paraden.

Benny Christensen som stod for dagens arrangement, oplyste at der var afgivet 70 stemmer og at de 3 første pladser fordeltes således:

1. pladsen gik til Poul Erik Sunekær. Hans flotte seksender fik 46 stemmer

2. pladsen gik til Søren Nielsen. Hans buk med abnorm opsats fik 16 stemmer

3. pladsen gik til Kim Rosquist. Kim havde nedlagt en fin gaffelbuk og den fik 4 stemmer.

Poul Erik Sunekær modtog Pralepokalen (vandrepokal) og alle  3 vindere fik hver en vingave af foreningen.   Sidst men absolut ikke mindst,  blev vinderne hyldet af jagthornblæsere fra Ringsted og Omegns Jagtforening.

Sidste punkt på dagens arrangement var trækning af Bukkelotteriet.  Gevinsten, som er afskydning af en sommerbuk på Giesegård,  blev vundet af John Kristensen, som bor på Giesegårdsvej.

Klik på nedenstående link og se billeder fra årets pralemorgen:

FOTOALBUM PRALEMORGEN 2016