Trofæaften 25.8.2021 referat

Torsdag den 25. august 2021 lykkedes det endelig at afholde Trofæaften i jagtforeningen.
På grund af Corona-pandemien blev arrangementet aflyst både i 2020 og igen i foråret 2021.
Vi havde set frem til dagen med spænding og lidt bekymring. Ville der overhovedet komme nogle medlemmer med deres trofæer?  Vi havde indbudt til at man kunne komme med trofæer fra både 2019 og 2020. Dog ville der kun blive kåret én vinder i hver kategori.
Det viste sig at der ikke var grund til bekymring. I alt var vi knap 30 personer. Ikke helt så mange som vi kunne have ønsket, men alligevel et tilfredsstillende antal.
Der blev udstillet i alt 24 trofæer i konkurrencen: 15 danske, 7 udenlandske bukke og 2 udenlandske øvrige.
Vinderne blev som følger:
Årets danske trofæ 2019-2020: Thomas Petersen – en flot bukkeopsats
Året Udenlandske buk 2019-2020: Stig Kristensen- en flot bukkeopsats fra Sverige
Årets Udenlandske øvrige 2019 – 2020: Freddy Jensen – en Afrikansk honning grævling.
Aftenens foredragsholder var Thomas Lindy Nissen. Han underholdte forsamlingen med nogle spændende og morsomme beretninger om livet som jagtfotograf i sporet på den erfarne jæger Jens Kjær Knudsen. Beretningerne blev ledsaget af hans flotte billeder og film. Som en ekstra sidegevinst for deltagerne forærede Thomas sin bog “Jagtrejsefeber 3” til alle fremmødte. Stor tak til Thomas Lindy Nissen for  fremragende underholdning.
Tak til Hubertushuset, som havde sponsoreret fine præmier til det kineske lotteri.
Også stor tak til de 3 hornblæsere som beredvilligt stillede op for at hylde trofævinderne.