tak for sidst.. rævejagten 2015

vi har modtaget:

Indlæg af: Lasse Poulsen og Thomas Jørgensen

Tak for en rigtig god og hyggelig dag.

Vi har set meget frem til dagen i dag, og trods de manglende ræve fik vi set en del råvildt et par stykker dåvildt, og et par harer og fasaner. Så alt i alt har det været en rigtig god dag med nogle gode såter i godt selskab.

Vi er meget glade for jeres åbne og imødekommende måde at være på, hvilket giver os lyst til at komme igen.

Derfor ser vi frem til kragejagten i marts, og endnu flere gode oplevelser i fremtiden.

Venlig Hilsen

Lasse Poulsen
Thomas Jørgensen

Indlæg af: Flemming Hansen

Dette års rævejagt havde et nyt mødested i forhold til tidligere år, selv om det var de samme værter.
Vi mødtes (ca. 20 mand) kl. 8 00 på Hellebjerggård til morgenmad. Der var 3 af os som ville sidde med riffel vi skulle være der lidt før da vi skulle ud og sidde før at der blev sat på post.

Min første post var en hockstand uden for skoven. Vi havde fået af vide at der godt måtte skydes rå, lam og haner.
I første såt havde jeg 9 forskellige dyr omkring mig. I slutningen af drevet kom der i rå med 2 lam, hvor det ene lam stillede sig så jeg kunne komme til skyde . (Jeg havde den lille riffel 222 med så den kræver fri kuglebane). Dyret faldt i skuddet så alt var godt. Henrik kom forbi senere og gik ned til det og så at alt var iorden.

Der blev skudt til et dyr mere, som også faldt på stedet. Det lå på skudstedet 20 min. indtil skytten gik ud for hente det. Da rejste det sig og rendte til skovs. Der var ellers en del blod på stedet. Der blev hurtigt ringet efter en schweisshundefører. Skytten blev tlbage på gården og ventede på schweisshundemanden vi andre kørte ud til Jesper. Jeg fik anvist en plads men misforstod så jeg sad et forkert sted. Jeg sad og så lidt på Jespers fasaner. I såten blev der set frisk fod af ræv så spændingen steg. Den 3 såt var en juletræskultur uden for skoven hvor der havde været set fod af ræv det sidste stykke tid, der var også frisk fod her, men den var for snu, ligeså var de 2 haner der var i såten. Efter 3 såt gik det tilbage til gården for at holde parade og høre om hvordan det var gået med schwisshunden. De havde gået på foden af det ca. 2 km. uden resultat. Man mener det var et tapskud. Efter paraden hvor mit lam lå, var det ind til den sikre såt hvor de gule ærter med det hele ventede.En herlig dag er til ende.

Jeg vil godt benytte lejligheden for at sige tak til Henrik Højlund og Poul Mortensen, som giver foreningen og os muglighed for at deltage i sådan et arrangement. Og tak til Jesper Hansen og hans piger, der har arrangeret jagten og lavet maden.

Jeg glæder mig allerede til næste år.

Med jægerhilsen
Flemming Hansen.