Nyjægergruppen aktiviteter 2016

Så er årets faste program klar for alle nyjægere i Ringsted og Omegns jagtforening. Du kan læse mere information om de enkelte arrangementer og tilmelde dig på foreningens hjemmeside. Holde øje med vores hjemmeside og facebookside for flere arrangementer.

31. marts og 2. april: Nyjægerkursus i regulering af krager.

På kurset lærer du om kragens biologi, opbygning af skjul, kragekald etc. Den 2. april tager vi på krageregulering på forskellige arealer omkring Ringsted. Underviser er Hans-Jørgen Kierstein fra Kragejagt.dk

Kursus i jagt, vildt og naturpleje

30. maj: Markvandring på Lille Svenstrup Gods, hvor vi hører om revirpleje.
6. & 13. juni: Opdræt af ænder og fasaner. Vi besøger et andeopdræt og fasaneri og hører om vildtets vej fra æg til udsætning på reviret.
18. juni: Afslutning på kurset. Vi forlægger forskellige former for vildt, herunder råvildt, fasaner og krager. Bagefter tilbereder vi det forlagte vildt. Hundeudvalget kigger også forbi og fortæller om de forskellige jagthunde racer.

25. juni: Riffeldag

Vi besøger riffelbanen og får mulighed for at afprøve forskellige former for riffelkalibre. Der vil også være besøg af en Schweisshundefører, der fortæller om deres vigtige arbejde.

6.september: Flugtskydning for nyjægere.

Du får mulighed for at afprøve forskellige former for patroner, så du ved hvilken der passer bedst til dit gevær. Der er også instruktører tilstede, som giver gode råd og undervisning. Hubertushuset stiller et bredt udvalg af patroner gratis til rådighed.

December – dato følger senere:  Kursus i praktisk jagt – Nyjægerjagten

Du lærer om jagtens forskellige elementer, såsom parolen, uskrevne regler og skikke når man er på jagt, samt paraden. Alle deltagere plejer at have afgivet skud til vildtet, som typisk er fasaner og harer.

Nyjægergruppen på Facebook

Er du nyjæger? Så husk at være med i vores facebookgruppe, hvor du har mulighed for at deltage i jagter, se nyt om arrangementer og netværke med andre nyjægere fra Ringsted og omegns jagtforening.
Facebook.com/groups/NyjaegerRingsted

Nyjægergruppen består af Henrik Vestergaard Stage, Carsten Lønberg, Jesper Jespersen og Christian Gottschalck Jacobsen.