Indlæg af Chano – Nyjægerjagt 13.12.2015

Indlæg af Chano Lichtenstein Nielsen

Nyjægerjagt d. 13 december 2015

I Facebook gruppen Nyjægere i Ringsted og Omegns jagtforening, som jeg er nyligt medlem af, blev der inviteret til nyjæger jagt en søndag.

Gruppens medlemmer fik et godt tilbud om en klap/trampejagt efter fasan og hare, som flere viste interesse for, og selv var jeg ret nysgerrig om denne begivenhed. Jeg gik derfor ind på siden for at læse mere om det, og blev hurtigt grebet af opslaget, men grundet penge mangel i en travl og halvdyr december måned, måtte jeg se mig nødsaget til at sige nej tak. Henrik Vestergaard, som var kontaktpersonen, skrev at han stadig havde pladser, hvortil jeg svarede at pengene ikke var der denne gang, desværre.

Der gik ikke længe fra jeg skrev at jeg ikke kunne deltage, til en Jacob Sørensen skrev: Hej Chano, du deltager bare – den gi’r jeg. Først var jeg lidt skeptisk, da jeg ikke kender manden, men valgte at se hvad der skete. Et lille stykke tid efter fik jeg en besked fra Henrik, hvor han fortæller at pengene for jagten var modtaget. Jeg må sige, at jeg blev noget overvældet over så stor en ting, en anden person gjorde for en, som han ikke engang kender. Så en kæmpe tak skal lyde fra mig!

Dagen kom, og det var tid til jagt. Stadig lidt skeptisk møder jeg op på adressen og ser de første morgenfriske jægere. Lidt smågenert går jeg ind i ”jagtstuen” hvor der var dækket op til morgenbord og vi alle blev godt modtaget og fik diverse informationer om denne dags jagt.

Morgenmaden er spist, geværet er knækket og vi trasker mod den første såt, hvor der skulle vise sig at komme mange fasaner. Her fik jeg skudt mine første fasaner, og var derfor i rigtig godt humør.

Resten af dagen gik med både haretramp og flere fasaner. Gode skytter gjorde, at hundene fik gang i poterne i mudderet. Godt hunde- og førerarbejde.

Dagen gik mod vejs ende, og vi sluttede med en dejlig frokost og snak om dagens jagt, med diverse drillerier.

En stor ros til foreningen, skytter, hunde, hjælpere, kokke og selvfølgelig Jacob, som valgte at give mig denne oplevelse, som næppe bliver glemt.

Mvh. Chano Lichtenstein Nielsen.