Kursus i vildtsygdomme og hygiejne for jægere

kursus i vildtsygdomme og
hygiejne for jægere

Ringsted og Omegns Jagtforening
afholder ’kursus i vildtsygdomme og hygiejne for jægere’.

Onsdag d. 10. februar 2016
Kl. 18:00 – 22:00

Foreningshuset
Tolstrupvej 23 B
4100 Ringsted

Holdet er fyldt - der er lukket for tilmelding

Tilmelding til Torben Jensen torben@ringsted-jagtforening.dk
Først til mølle – senest 18. januar 2016

Pris: kr. 450.00
Betaling: konto 9888 272731  (tilmelding er gyldig, når betaling er modtaget)
Maks 25 deltagere.

Der serveres en let frokost under kurset.

Praktisk: Efter kurset udsteder underviser kursusbevis på dansk, engelsk og tysk.
Deltagere skal medbringe dansk jagttegn, da jagttegnsnummeret bruges som registrering af kursusdeltagelse.

Underviser: Dyrlæge fra DTU-veterinærinstituttet.

Kurset opfylder kravene i EU-forordning 853/2004 angående hygiejnebestemmelser for animalske fødevarer og omfatter undervisning i vildtets normale anatomi, fysiologi og patologi, mikroorganismer der kan smitte vi vildtkød, post mortem inspektion af vildt og gældende lovgivning vedrørende håndtering, mærkning og transport af vildt med henblik på videresalg.

Via kurset kvalificerer man sig til at håndtere ’større mængder af vildtkød til vildthåndteringsvirksomheder jfr. EU-forordningen. Det vil sige mere end 15 stykker klovbærende vildt eller 500 stykker småvildt (fugle – harer) pr. sæson.

For størstedelen af jægerne er kurset ikke et krav, men blot ’egen interesse’. Men for konsortieformanden, der står for salg af vildtet vil det være nødvendigt.

For jægere, der tager på jagt i Tyskland kræves at en deltager i jagten har kurset.

Flere steder i Tyskland kræver jagtstedet, at alle deltagere har kurset.

Spørgsmål til kurset: kontakt gerne Torben på mobil 40152646

logo MogF