Kursus i praktisk jagt 2017

kursus i praktisk jagt

Ringsted og Omegns Jagtforening indbyder nyjægere til kursus i ”Praktisk jagt”

Du bliver guidet gennem det at gå på jagt, dels ved grundige instruktioner under morgenmaden og via vejledning fra jagtlederen/hjælperne, der er med på hele jagten.

Praktisk information:

Søndag den 10. december 2017 kl. 08:00.

Sted: Nordrup Hestehave 6, 4100 Ringsted.

Antal deltagere: 14  – efter først til mølle princippet.

Pris: (kursus, jagt og mad): Medlemmer af Ringsted Jagtforening kr. 500,- / Øvrige deltagere kr. 700,-

Tilmelding: Senest torsdag den 1. december 2017 til Henrik Vestergaard Stage på henriknyjaeger@gmail.com eller tlf. 20764990

Ved tilmelding fremsendes kopi af kvittering for indbetaling til Henrik.

Betaling: Reg.nr. 9888 Konto nr. 0000272731 – Tilmelding er gældende når du modtager bekræftelse på indbetaling.

Du medbringer selv haglgevær og patroner samt gyldigt jagttegn.

HUSK Sweepstake på 20kr, som betales på dagen.

Program:

Kl. 08:00 morgenmad i jagtstuen.

Under morgenmaden vil vi snakke om jagtetiske regler og hvordan man opfører sig på jagt m.v. Der bliver gennemgået skudtegn, affangning af vildt, hundenes arbejde m.v. Sweepstake, hvad er det?

Kl. 09:00 dagens parole (hvad er en parole).

Kl. 09:15 jagten starter.

Kl. 14:30 jagten slutter. (der er parade).

Kl. 15:00 efterbehandling af vildt.

Kl. 15:30 jagtfrokost.

Jagten har nu været afholdt igennem nogle år og erfaringen viser, at deltagerne får et godt og lærerigt udbytte af dagen. Der rift om pladserne idet det har været nødvendigt at lave venteliste. Det er derfor vigtigt at du tilmelder dig hurtigst muligt og indbetaler deltagergebyret med det samme.

Med jægerhilsen

Nyjægergruppen i Ringsted og Omegns Jagtforening

PS: Husk at medbringe Jagttegn, 20 kr. til sweepstake, haglpatroner (stål) samt kontanter hvis du vil købe vildt fra paraden