Hunting Skills 2022

Søndag den 14. august afholdte DJs kreds 6 og kreds 7 Hunting Skills for nyjægere. Arrangementet foregik i Køge Herfølge Jagtforening. Det var et meget spændende arrangement, med mange aktiviteter og udstillere. Der blev demonstreret hundearbejde af forskellige hunderacer, hrerunder apportering på vand. Kim Lindgren, som er schweisshundefører, viste hvordan schweizzhunden arbejder med at finde f.eks. et anskudt dyr. Der var demonstration af hvorledes med forlægger et stykke vildt (her var det dåvildt) og efterfølgende kunne man får lækre smagsprøver af vildtkødet når det var stegt på grill. Der var jagthornsblæsning, hvor blæserne fra Ringsted Jagtforening deltog sammen med blæsere fra Køge-Herfølge Jagtforening. Vores formand Benny Christensen, som også er reguleringsjæger, stod i en stand, hvor han viste forskellige former for fælder og hvor han var parat til at fortælle om regulering af vildt. Det var et godt og velbesøgt arrangement. MEN, det var en mega varm dag, og måske var der nogle nyjægere der valgte stranden frem for Hunting Skills – men i så tilfælde snød de sig selv for en god oplevelse,