Trofæaften 7.4.2016

Riffeludvalget står hvert år for afholdelsen af trofæaften og torsdag den 7. april 2016 blev dette års trofæaften afholdt  i foreningshuset.
Aftenen var knap så velbesøgt som tidligere år – til trods for omtale i Lokalbladet, Dagbladet og på foreningens hjemmeside.
Alligevel blev det en god aften med jagthornsblæserne, foredragholder Fritz Heje Hansen fra Danmarks Jægerforbund, kåring af trofæer i 3 kategorier, kinesisk lotteri med fine præmier – og ikke mindst god stemning blandt de fremmødte.
Fritz Heje Hansens foredrag handlede bl.a. om trofæjagt, regler for opmåling af trofæer, jagtlovgivning og om råvildtbestanden i almindelighed. Efter pausen viste han en ældre film om råvildt .
Efter foredrag og film skulle de 3 bedste trofæer kåres.
Dansk trofæ blev vundet af Henrik Jensen  (Træplade med påsatte sølvplader graveret med trofævinderne igennem mange år).
Udenlandske buk blev vundet af Svend Frederiksen (Vandrepokal skænket af Entreprenørfirma John Petersen).
Udenlandske trofæ øvrige blev vundet af Edvard Bremer Nielsen. (Vandrepokal skænket af Erik Hahn Petersen).
Til sidste blev det kinesiske lotteri trukket. Præmierne til trofævinderne og lotterivinderne var sponsoreret af Hubertushuset og Ringsted Jagtforening.
Alle 3 trofævindere blev behørigt hyldet af Jagthornsblæserne.
Tak til foreningens jagthornsblæsere som hvert år beredvilligt stiller op til Trofæaftenen – og tak til Hubertushuset for fine sponsorpræmier.
Billeder fra aftenen kan ses her