Sankt Hansaften referat

SANKT HANSAFTEN  2015

Ringsted og Omegns Jagtforening afholdte for 12. gang Sankt Hans aften, og som tidligere år lød indbydelsen på spisning, kaffe, båltale og sidst men ikke mindst afbrænding af bål.
Knap 40 havde tilmeldt sig til spisning, og Benny havde igen i år lavet et flot arrangement med salatbord og dejligt grillet kød.  Til slut var der kaffe og jordbærtærter. En rigtig dejlig midsommermenu.
Kl. 21.00 blev årets båltaler Daniels Nørhave budt velkommen. Daniel Nørhave er 2. viceborgmester i Ringsted Kommune, og til trods for at han repræsenterer Dansk Folkeparti var båltalen ganske upolitisk. Som Daniel netop sagde i talen, så skulle vi denne traditionsrige aften have en pause fra den megen snak om politik.
Efter båltalen blev bålet uden besvær tændt og heksen sendt til Bloksbjerg. Heksen var også i år et af Bennys kreative værker –  denne gang iført en prikket kreation, lyserøde gummistøvler og pinkfarvet skuldertaske.
Vejrguderne var os nådige. Det var en mild og dejlig stille aften, og bålet brændte meget flot imod den mørke aftenhimmel.
En hyggelig og vellykket midsommeraften og Benny og hans hjælpere skal have stor ros for arrangementet.