Holdskydning 2017 – referat

Den bedste skytte fra hvert hold blev hyldet. Bo Jensen bedste skytte fra Skovbo-holdet. Finn Nielsen bedste skytte fra Stenlille-holdet og Bo Larsen bedste skytte fra Ringsted-holdet.

RETTELSE: Ved gårsdagens arrangement blev Ringsted udråbt som nr. 2 foran Skovbo. Ved en fintælling af resultaterne har det  vist sig, at det var Skovbo Jagtforening der blev nr. 2 og Ringsted og Omegns Jagtforening der blev nr. 3.   Jeg beklager fejlen. M.v.h. Nina

Lørdag den 2. september 2017 blev den årlige dyst mellem Ringsted, Skovbo og Stenlille jagtforeninger afholdt på Vigersted Skydebane med deltagelse af 24 skytter i alt. Dysten er en venskabsdyst, som afslutter sæsonen på riffelbanen og alle skytter fra de 3 foreninger kan deltage. Ringsted deltog i år med 12 skytter. Skovbo og Stenlille havde hver samlet 6 skytter.
Vejret er en vigtig faktor i et udendørs arrangement, og i år blev det hele afviklet i det dejligste vejr. Til trods for dårlige vejrudsigter for dagen, så deltagerne ikke skyggen af regn.
Vinder af holddysten blev Stenlille Jagtforening der opnåede et gennemsnit på 242 point. På andenpladsen kom Skovbo Jagtforening med et gennemsnit på 227 point, og på 3. pladsen med et gennemsnit på 222 point kom Ringsted og Omegns Jagtforening. Stort tillykke til Stenlille-skytterne.
Deltagerne skulle afgive i alt  38 skud til i alt 14 forskellige skiver med forskellig sværhedsgrad. Det højest opnåelige antal point var 383,  og bedste individuelle skytte blev i år Bo Larsen fra Ringsted, der skød 370 point. For Stenlille var det Finn Nielsen der skød 333 point, og for Skovbo var det Bo Jensen der skød 313 point.

Se billederne fra dagen her

Se resultatlisterne her