Pralemorgen 2022 -Referat og billeder.

Pralemorgen 2022 blev heldigvis begunstiget med dejligt vejr,  og mere end 60 personer deltog i arrangementet. Det varede dog længe før den første buk dukkede op – det skete først ved  ca.10.30-tiden. Derefter gik det stærkt, og da klokken var 11.00 lå der 12 bukke på paraden.

Da de afgivne stemmer var talt op, var resultatet således:

Nr. 1 blev buk nr. 4 – skudt af Thomas Hansen i Broby.

Nr. 2 blev buk nr.  8 – også skudt af Thomas Hansen i Broby.

Nr. 3 blev buk nr. 1 – skudt af Rika Schlichting.  Det var Rika’s første bukkejagt og dermed også hendes første buk. Bukken var skudt på Gilsager.

4 af jagtforeningens jagthornsblæsere deltog i fejringen af de 3 pralebukke. Da fejringen var overstået, skulle bukkelotteriet trækkes. Rika blev i dagens anledning udnævnt til at være Lykkens Gudinde og hun trak lod nr. 13, som var købt af Torben Henriksen.

Da klokken slog 12, var arrangementet slut, og alle kunne køre hjem til et måske velfortjent hvil.

Tillykke til dagens vindere og knæk og bræk. Bukkejagten er kun lige begyndt så alle har stadig en chance.

Arrangementet i Jagtforeningen fik besøg af TV2 Øst, og indslaget blev vist i aftenens udsendelse kl. 22.00.

Læs hvad TV2 Øst skriver om arrangementet, og se de sene nyheder den 16.5.2022 fra TV2east.dk (ca. 9 minutter inde i udsendelsen)