Jagttegnsundervisning

Foreningshuseet er pt. NEDLUKKET! (opdateret 11.12.2020)

(UDSOLGT – Holdet er fuldt optaget!)

Skal du have jagttegn?

Skulle du have lyst til at tage jagttegn, så tilmeld dig vores jagttegns-hold.

Vi starter undervisning mandag den 7 . december 2020 kl 19:00.

Underviser: Henrik Vestergaard Stage, tlf20 76 49 90

Hvem kan tage jagttegn: Alle der min. fylder 16 år i 2020.

Indhold:  På kurset gennemgår vi alt der er nødvendigt for at bestå jagttegnsprøven. Undervisning foregår efter lærebog og lovsamling fra Danmarks Jægerforbund. Som en del af kurset er der obligatorisk våbenkursus, der både omfatter teori og praksis. Der trænes både skydning til lerduer, sikkerhed og afstandsbedømmelse.

Hvor og hvornår: Undervisningen foregår i Foreningshuset, Tolstrupvej 25, 4100 Ringsted.

Hver mandag kl. 19:00 – 21:00 fra december 2020 og frem til april md. 2021, hvor jagtprøverne begynder.

I kurset er der 3 lørdage, hvor der bl.a. skal trænes skydning. Disse dage er obligatoriske. Derudover vil der være nogle mandage der også er obligatoriske.

Undervejs vil der blive arrangeret nogle små ture ud i felten, hvor vi skal prøve at lave teori om til praktik.

Tilmelding indeholdende navn, adresse, tlf., e-mail og cpr.nr.

til Henrik Vestergaard Stage på tlf. 20 76 49 90 eller e-mail  henriknyjaeger@gmail.com

Pris og betaling:

Pris for kurset inkl. Lærebog                      kr. 2.800,-

Pris for kurset ekskl. Lærebog                    kr. 2.200,-

Prisen er inklusiv patroner og lerduer ved de obligatoriske skydninger, samt deltagelse i den frivillige jagtprøve i april.

Betaling skal ske ved bankoverførsel til Sparekassen Sjælland-Fyn: reg.nr. 9888 konto 272731

Tilmelding er først gældende når  indbetaling er registreret.