Trofæaften

Torsdag den 11. april 2019 blev der afholdt trofæaften i foreningshuset. Denne gang gjaldt det trofæerne fra 2018. Der blev indleveret 18 trofæer i alt (noget mindre end tidligere år). Ud af disse 18 trofæer, skulle der kåres en vinder i 3 kategorier:
  1. Bedste danske trofæ.
  2. Bedste udenlandske Buk.
  3. Bedste udenlandske trofæ – øvrige.
Bedste danske trofæ blev vundet af Allan Jensen. Bedste udenlandske buk blev vundet af Jesper Hansen, som havde skudt bukken i Polen. Sidst men ikke mindst blev Kurt Greves trofæ kåret som vinder af kategorien Bedste udenlandske trofæ øvrige. Kurt havde skudt en kronhjort i Rumænien, og det var dette flotte trofæ der fik flest stemmer.
Traditionen tro bød arrangementet også på en foredragsholder, og i år havde vi været så heldige at engagere forfatteren og eventyreren Lars Ørlund. Lars Ørlund er en dansk journalist, biolog og forfatter, som bl.a. også er medlem af Eventyrernes Klub. Han har i perioder af sit liv har boet og arbejdet blandt klodens sidste naturfolk. Lars fortalte på en meget spændende og medrivende måde om sit til tider barske liv – bl.a. andet som   gameranger i Afrika.
I pausen blev der solgt lotteri, hvor præmierne var sponsoreret af både Hubertushuset og Jagtforeningen. Tak til Hubertushuset og foreningens jagthornsblæsere, som deltog aktivt i aftenen på flotteste vis.