Opråb fra Nyjægerudvalget

Hej Nyjægere.
Nyjægerudvalget har beklageligvis måtte aflyse 2 kurser i år, da der ikke har været tilmeldinger nok.
Det får mig til at tænke på, om de kurser som vi i udvalget laver, ikke er spændende nok eller om de ikke er relevante for jer? I den forbindelse vil jeg gerne opfordre jer til at skrive eller ringe til mig, hvis I har en ide til hvad vi skal lave af kurser.
Der bliver brugt meget tid på planlægning af disse kurser, og når de så bliver aflyst er det bare øv…
Formålet med kurserne er jo ikke kun at man kan lære noget om det vi tilbyder, men også at man kan møde andre nyjægere – skabe sig et netværk, hvor muligheder for jagt opstår – samt få mange gode venner. Det viser sig at dem som har deltaget året før på et af kurserne ikke vil komme året efter, og det syntes jeg bestemt man skulle gøre…. Man er nyjæger i 3 år fra man har bestået sin haglskydeprøve,  og det bør man udnytte.
Så for at opsummere:
Hvad kunne i tænke jer på et kursus ?
Andre ideer til hvad vi kan gøre for at fange jeres opmærksomhed?
Nyjægerudvalget har i år tilbudt:
1) Jagt, vildt og natur kurset ( kurset er gratis) !
Det forgår over 3 mandage kl 19-21 og en lørdag fra kl 11 til slut.
1. Mandag skulle vi have været på revirvandring på Hellebjerggård.
2. Mandag skulle vi besøge een med andeopdræt  og se hvor ænderne bliver opdrættet, samt kigge på lidt udsætninger  – evt. skulle vi selv have sat ænder ud i fællesskab.
3. Mandag skulle vi besøge een med fasanopdræt for at se, hvordan det bliver gjort samt se lidt udsætninger.
Lørdagen skulle starte med at hundeudvalget skulle komme og fortælle lidt om hunderacer o.s.v, og derefter skulle vi have forlagt et par bukke og andre dyr, samt lavet mad af dem over grillen.
Dette blev aflyst på grund af manglende tilmeldinger – der var kun 1 der havde tilmeldt sig.
2) Riffeldagen
En lørdag dag på Vigersted skydebane fra kl 9 til 13.
Der skulle vi skyde med forskellige kalibre – alt fra 17 hmr til 300 win. Der kunne skydes på hhv. 50, 100, 180 og 200 meter, og der ville være instruktører tilstede til at give gode råd til ens skydning.
Efter skydningen skulle der komme 2 swiesshundeførere og fortælle om deres arbejde, samt vise forskellige ting omkring blod, hund osv..
Denne dag kostede det  100 kr at deltage, hvis man var medlem af Danmarks Jægerforbund og  200 kr hvis man ikke man ikke var medlem af Danmarks Jægerforbund. En super fed dag hvor man kunne prøve lidt forskelligt – måske inden man selv køber en riffel.
Denne dag blev aflyst på grund af manglende tilmeldinger – kun 3 havde tilmeldt sig.
3) Nyjægerjagt
Vi har planer om en nyjægerjagt i december md. Datoen er endnu ikke planlagt, men den kommer hurtigst muligt.
Dagen kommer til at koste omkring de 500 kr.
En super kanon jagtdag med det hele… Denne dag kan 14 personer deltage og tilmelding sker efter først til mølle koncept.
Jeg ser frem til at høre jeres meninger omkring hvad vi kunne gøre og lave.
M.V.H.
Henrik V. Stage