Riffelskydning for Nyjægere

Nyjæger collage 2017

Intro kursus i riffelskydning for nyjægere

Lørdag den 24. juni 2017 – kl. 9.00 til 13.00.

Ringsted og Omegns Jagtforening indbyder til introduktionskursus i riffelskydning for nyjægere lørdag den. 24. Juni 2017 kl. 9.00 til 13.00 på Vigersted Skydebane.
Formålet med kurset er at give dig en introduktion til riffelskydning. Du vil lære lidt om de forskellige riffeltyper og kalibre, Vi får besøg af en erfaren schweisshundefører der vil fortælle om riffeljagt i praksis, samt fortælle om schweisshundearbejdet.
Er du nyjæger uden riffeltegn, riffeljæger uden megen erfaring, eller har du bare lyst til at prøve om riffelskydning er noget for dig?      Så kan Nyjægergruppen, i samarbejde med Riffeludvalget tilbyde dig en spændende dag på Vigersted Skydebane, Værkevadsvej 32 B, 4100 Ringsted.
Riffeludvalgets dygtige instruktører tilbyder instruktion og du får mulighed for prøve dine skydefærdigheder på forskellige afstande, enten med din egen medbragte riffel eller med en lånt jagtriffel fra udvalget.
Hvis du selv medbringer riffel, skal du også medbringe ammunition til denne.
Alle deltagere får mulighed for at afprøve udvalgte rifler, både med og uden lyddæmper. Der er dog en begrænsning på max 10 skud pr. deltager med de lånte rifler.  Jagtforeningen sponserer øvrige udgifter til skydekort og baneleje etc.
Vi får også besøg af en schweisshundefører der vil vise og fortælle om arbejdet med eftersøgning af vildt, samt fortælle om hvordan man som jæger skal gebærde sig hvis man laver en anskydning.
TILMELDING ER NØDVENDIG:  Der er et deltagergebyr på kr. 100,00 kr. for medlemmer af Danmarks Jægerforbund,  og kr. 200,00  for ikke medlemmer.
TILMELDING: Henrik Vestergaard Stage,
sms.: 20764990 – eller email: henriknyjaeger@gmail.com