Ringsted natten 2016

Jagthornsblæserne indleder Ringsted-natten 2016

Ringsted og Omegns Jagtforening var i igen år repræsenteret med en stand på Ringsted Natten, som blev afviklet fredag den 26. august 2016.  Byen var lige som tidligere år fyldt med spændende boder, musik, gode tilbud i butikkerne – og ikke mindst tusindvis af mennesker som nød aftenen i det gode vejr.

Jagtforeningens stand, som i år var placeret på torvet ved Postgården,  gjorde sig fint bemærket med bl.a. en flot åbning af jagthornsblæsere.

På standen var der bl.a. mulighed for at deltage i en lille jagtsti på 10 spørgsmål. Denne aktivitet trak rigtig mange besøgende til vores stand og mange deltog i konkurrencen. Vinderne, som blev trukket hver halve time, fik fine præmier som var sponsoreret af Hubertushuset.

Derudover var der mulighed for at smage på 2 slags tilberedt vildtkød: Rågebryster i flødesovs m/kartoffelmos + grillet dyrekød. Stig Kristiansen viste hvordan et stykke nedlagt råvildt bliver forlagt og efterfølgende blev kødet grillet og udleveret som smagsprøver. Både dyrekød og rågebryster vakte begejstring og gik som varmt brød. Retten med rågebryster var tilberedt af Benny Christensen.

Schweisshundefører Torsten Hansen fra Sorø  var også repræsenteret på vores stand og var parat til at fortælle om sit arbejde med eftersøgning af påkørt og anskudt vildt.

Se billeder fra Ringsted-natten 2016 her